یزدفردا: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از تجهیز تمام چا ههای کشاورزی و 95 درصدی چاه های صنعتی این شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی مدیرعامل این شرکت در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مروست که در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب و  در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، گفت: با همکاری خوب مردم شهرستان مروست در نصب کنتور هوشمند به صورت خودجوش، 100 درصد از چاه های کشاورزی و 95 درصد از چاه های صنعتی این شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شدند. 

وی افزود: شهرستان مروست اولین شهرستانی به صورت پایلوت بود که طرح تحویل حجمی در آن اجرا شد و سپس به سراسر استان گسترش یافت. 

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه در سال های گذشته تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف و افت سفره های آب زیرزمینی انجام شده است، افزود: در دشت مروست سالیانه 63 سانتیمتر افت آب زیرزمینی وجود دارد. 

وی با بیان اینکه مجموع بیش از 71 میلیون متر مکعب آب از منابع آبی شهرستان برداشت می شود،  تصریح کرد: 69.04 میلیون متر مکعب آب از طریق چاه ها، 760 هزار متر مکعب از طریق چشمه ها و 1.64 میلیون متر مکعب از قنات ها برداشت می شود. 

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ایی یزد با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان انجام می شود،گفت: در سال گذشته 64.03 میلیون متر مکعب آب از چاه های کشاورزی، 3.08 میلیون متر مکعب از چاه های صنعت و خدمات و 1.93 میلیون متر مکعب آب از چاه های شرب و بهداشت برداشت شده است. 

وی ابراز کرد: مطالعات فاز دوم احداث  بند تغذیه مصنوعی جدید مروست در شهرستان  جهت کنترل سیلاب و پایداری آب شرب و تغدیه آبخوان در دست اقدام است . 

مدیرعامل آب منطقه ای یزد افزود: با توجه به عبور خط انتقال آب خلیج فارس، صنایع شهرستان مروست در حال رایزنی و مذاکره به منظور تامین آب از این محل هستند.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست مهدی حیدری رییس اداره آب مروست گزارشی از عملکرد این اداره در سال گذشته ارائه داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا